Communicatie

Parro
Op OBS de Pijlstaart zetten we ons in voor effectieve communicatie tussen school en ouders om ervoor te zorgen dat elke leerling de best mogelijke onderwijservaring krijgt. Daarom zijn we enthousiast over het gebruik van Parro, ons digitale communicatiemiddel bij uitstek dat ons helpt om beter in contact te staan met u, de ouders. Hier willen we u een overzicht geven van de functionaliteiten van Parro en hoe het de ouder-schoolcommunicatie verbetert.

Wat is Parro?
Parro is een gebruiksvriendelijk, digitaal platform dat is ontworpen om de communicatie tussen school en ouders te vergemakkelijken. Het stelt ouders in staat om op de hoogte te blijven van schoolgerelateerde informatie en om gemakkelijk te communiceren met de school en de leraren. Hier zijn enkele van de belangrijkste functionaliteiten van Parro:

• Berichten en Chat
    Met Parro kunnen ouders direct communiceren met de leerkrachten via een beveiligde chatfunctie en visa versa. Dit maakt snelle en efficiënte communicatie mogelijk voor korte vragen en opmerkingen. Zorgen delen doen we in een gesprek op school.
  • Mededelingen en Updates
    Via Parro kunnen we belangrijke mededelingen, nieuws en updates delen met ouders. U zult nooit meer belangrijke informatie missen, omdat alles gemakkelijk toegankelijk is in de app.
  • Agenda en Evenementen
    Parro biedt een gedetailleerde schoolagenda met informatie over belangrijke data, zoals schooluitjes, ouderavonden en vakanties. U kunt deze eenvoudig synchroniseren met uw eigen agenda.
  • Foto’s en Documenten
    Leerkrachten en vakleerkrachten kunnen foto’s en documenten delen van klasactiviteiten, projecten en evenementen. Zo krijgt u een kijkje in het klaslokaal en kunt u de voortgang van uw kind volgen. Op de Pijlstaart noemen we dat: “Een kijkje in de klas”.
  • Aanwezigheidsregistratie
    Parro maakt het voor u mogelijk om de afwezigheid van uw kind te registreren, wat belangrijk is voor zowel de school als de ouders om de veiligheid en het welzijn van de leerlingen te waarborgen.
  • Veilige en Privacybewuste Omgeving
    Parro is ontworpen met de privacy en veiligheid van uw kind in gedachten. Al uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld en alleen gedeeld met de relevante personen binnen de schoolgemeenschap.

Hoe kunt u Parro gebruiken?
Het gebruik van Parro is eenvoudig. U ontvangt een uitnodiging om de app te downloaden en een account aan te maken. Van daaruit heeft u toegang tot alle bovengenoemde functionaliteiten. Als u hulp nodig heeft bij het gebruik van Parro, staat de leerkracht voor u klaar om u te assisteren.

Loopt u even binnen?
Parro gebruiken wij alleen voor bovenstaande zaken. Voor andere zaken vragen wij u binnen te lopen of contact op te nemen om een afspraak te maken voor een fysiek gesprek.