Stichting Passenderwijs

Stichting AURO, daarmee ook OBS de Pijlstaart, maakt onderdeel uit van Passenderwijs. Dit is 1 van de 77 samenwerkingsverbanden voor primair onderwijs in Nederland. Passenderwijs is meer dan ‘het kantoor’ of ‘het personeel in dienst van de Stichting’. Zij zijn een netwerkorganisatie waarbinnen scholen en kernpartners met en voor elkaar hard werken om kinderen passend onderwijs te bieden.

Samenwerkingsverbanden hebben de wettelijke opdracht een samenhangend geheel van ondersteuningsvoorzieningen binnen en tussen scholen te realiseren in een regio. Zo kunnen kinderen een ononderbroken ontwikkelingsproces doormaken.

Passenderwijs wil in samenwerking en afstemming met netwerkpartners op basis van ondersteuningsbehoeften en inclusiegedachte een zo thuisnabij mogelijk passend aanbod voor elk kind realiseren.

Meer informatie kunt u vinden in de daarvoor bedoelde ouderfyler: Ouderbrochure Passenderwijs