Financiële informatie

Vrijwillige Ouderbijdrage Ouderraad
De Ouderraad (OR) is een groep ouders die zorgdragen voor diverse activiteiten voor de kinderen, op en rondom school. Zij vragen deze vrijwillige ouderbijdrage voor zaken die niet door de overheid betaald worden maar die we wel belangrijk vinden voor de ontwikkeling van onze leerlingen. Met deze bijdrage kunnen we het schooljaar van de kinderen extra aantrekkelijk maken. Dit geld wordt gebruikt voor het kopen van cadeautjes voor het sinterklaasfeest, het betalen van Sint en Piet, versiering, de avondvierdaagse, schoolvoetbaltoernooi, groep 8 musical, bijdrage aan het eindfeest en aankleding van de klassen tijdens feestelijkheden. Daarnaast worden er boeken voor de bibliotheek van gekocht en krijgt elke leerkracht ieder schooljaar een eigen klassenbudget waar de leerkracht naar eigen inzicht spullen van mag kopen voor en met de klas. Denk aan spelletjes, lettermagneten, houten speelgoed, boekjes en andere spullen om het leren leuker te maken. De vrijwillige ouderbijdrage voor schooljaar 2023-2024 is €45,- per kind.

Vrijwillige Ouderbijdrage Schoolreis
Elk jaar gaat de gehele school op schoolreis. In de schoolreis-cyclus staat ieder jaar een thema centraal zoals een pretpark bezoeken, sportieve activiteiten, een budget activiteit en nog veel meer. Dit schooljaar, 2023-2024, gingen wij Drievliet en waren de kosten €31,50 per kind. In dit bedrag zaten de kosten voor de bus, het toegangskaartje en een ijsje.

Vrijwillige Ouderbijdrage Brood & Spelen
De leerkracht(en) eet met uw kind(eren) in de klas. Voor het half uur pauze tussen de middag werken wij samen met Brood & Spelen. Dit is een organisatie die het half uur buitenspelen verzorgt voor en met onze leerlingen. De vrijwillige bijdrage die wij hiervoor vragen is €100,- per kind per jaar. Heeft u tips, tops of een klacht voor Brood en Spelen dan kunt u contact opnemen door te mailen naar: pijlstaart@broodspelen.nl Hieronder treft u het Pijlstaart Brood & Spelen team!

Vrijwillige Ouderbijdrage Kamp
Groep 8 gaat ieder jaar op kamp. De kosten voor dit totaal verzorgde kamp zijn: €150,-

Alle betaalverzoeken gaan via een nota middels Parro. De nota kunt u voldoen met een iDeaI-betaling. Wij wijzen u op het feit dat:

• de ouderbijdrage voor extra activiteiten altijd vrijwillig is;
  • dat leerlingen altijd mogen meedoen met alle extra activiteiten die wij organiseren, ook als u niet betaalt;
  • de Medezeggenschapsraad(MR) in moet stemmen met de hoogte van de vrijwillige bijdrages en aan welke activiteiten het geld wordt besteed.

Mocht u niet in staat zijn te betalen neemt u dan contact op met één van de vertrouwenspersonen of de directie. Samen kijken we naar wat er wel lukt.