MR

De MR van De Pijlstaart bestaat uit zes personen, drie leerkrachten en drie ouders, die de belangen behartigen van alle personeelsleden en ouders. Dit gebeurt in MR-overleggen met de directie van de school en in GMR-overleggen met het bestuur van alle openbare basisscholen binnen de Stichting AURO (Aalsmeer, Uithoorn, De Ronde Venen). In deze overleggen wordt gesproken over het totale beleid rondom de school, zoals personeelsbeleid, financieel beleid, kwaliteit, veiligheid, maar ook over de nieuwbouw, de vakantieplanning en tal van andere belangrijke zaken rondom de school en uw kind. Om als MR en GMR een waardevolle gesprekspartner te kunnen zijn voor directie en bestuur en om de belangen van ouders en daarmee van onze kinderen zo goed mogelijk te kunnen behartigen is het van belang uw mening en ideeën te kennen.

U kunt uw mening en ideeën op de volgende manieren aan ons kenbaar maken:

• Waar mogelijk door direct contact op school;
  • Door te reageren via de MR pagina op de website waar u informatie vindt rondom de samenstelling van de MR, de agenda, de verslaglegging, de enquêtes, etc.;
  • Door uw ideeën en reacties te deponeren in de MR postbus of via e-mail te sturen aan mr@obs-depijlstaart.nl;

Wat vragen wij van u?

• Allereerst natuurlijk uw mening, uw stem en uw ideeën;

• En uw betrokkenheid door het lezen van en reageren op de informatie van de MR welke u op de website of op het prikbord kunt terugvinden.

Wat mag u van ons verwachten?

• Zorgvuldig verwoorden van uw reacties tot algemene standpunten over verschillende onderwerpen;

• Staan voor deze standpunten en inbrengen tijdens MR/GMR overleggen;

• Agenda en verslag van de MR overleggen plaatsen op de website en het prikbord;

• Jaarverslagen financieel overzicht MR evt. toegelicht in de jaarvergadering;

Regelementen

Hieronder vindt u de regelementen van de Medezeggenschapsraad.

Vergaderdata

2023 - 2024

Donderdag 21 september 2023
Donderdag 7 december 2023
Donderdag 8 februari 2024
Donderdag 18 april 2024
Donderdag 20 juni 2024

Kennismaken

Mijn naam is Linda Fokker en woon in Wilnis. Ik ben getrouwd en heb 2 dochters van 18 en 16 jaar oud. Ik werk sinds 2005 op de Pijlstaart. Hiervoor heb ik op de Trekvogel in Mijdrecht gewerkt. Ik heb altijd voor de bovenbouw gestaan. Op dit moment sta ik 3 dagen voor groep 8. Aan groep 8 lesgeven doe ik al een aantal jaren met heel veel plezier. Naast mijn werk houd ik van sporten; hardlopen, boksen en circuittrainingen. Ik vind het ook erg leuk om op wintersportvakantie te gaan of naar ons eilandje op de Vinkeveense Plassen. Nu ik deel uitmaak van de MR ben ik nog meer betrokken bij de school en hoop ik een bijdrage te kunnen leveren aan een veilige en positieve sfeer op de Pijlstaart.

Linda Fokker

Leerkracht

Mijn naam is Jasmijn Valkenburg en ik woon in Maarssen. Ik werk sinds 2014 op de Pijlstaart. Ik ben begonnen met de instroomgroep en heb daarna altijd fulltime een kleutergroep gedraaid. Vanaf september 2020 ben ik lid van de MR. Ik vind het interessant om mee te denken bij de ontwikkeling van de Pijlstaart. Naast mijn werk ben ik veel aan het sporten, voornamelijk hardlopen, wielrennen en zwemmen. Verder maak ik graag verre reizen en probeer zoveel mogelijk van de wereld te zien.

Jasmijn Valkenburg

Leerkracht

Mijn naam is Shanna Klijn en ik woon in Zevenhoven. Ik ben getrouwd en ik heb 2 zoontjes. Ik werk sinds 2015 op de Pijlstaart. Na een aantal jaar fulltime bij de kleuters te hebben gestaan ben ik nu vooral in de middenbouw te vinden. Op dit moment werk ik drie dagen in groep 4 en daarnaast ben ik nog een dag ambulant. Op deze dag houd ik mij vooral bezig met zaken van de medezeggenschapsraad, bouwcoördinator en ben ik in te zetten voor o.a. collegiale consultatie. Naast mijn werk tennis en zaalvoetbal ik graag. Ook breng ik veel tijd door met mijn gezin, familie en vrienden.

In de MR vind ik het belangrijk om de stem van alle collega’s te laten horen. Daarnaast vind ik het leuk om mij bezig te houden met de ontwikkeling van de Pijlstaart op een breder gebied dan alleen in de klas.

Shanna Klijn

Leerkracht

Mijn naam is Marouane. Ik ben de vader van Nadine uit groep 2. Ik ben werkzaam als recruitment consultant in de Offshore Detachering. Begin dit schooljaar ben ik tot de MR toegetreden. Ik vind het belangrijk om actief mee te denken en praten over wat er in- en rond de school gebeurd. Ik streef ernaar om samen met de medeleden de kwaliteit van de school en het onderwijs te verbeteren. Zijn er nog vragen en of opmerkingen dan kan je mij altijd een bericht sturen.

Marouane Iqrarouch

Ouder

Mijn naam is Maxine Klesman, moeder van Amy, en ik woon in Vinkeveen. Ik studeer op dit moment aan de Hogeschool Utrecht voor leerkracht in het basisonderwijs. Vanaf januari 2021 ben ik lid van de MR en sinds dit schooljaar als voorzitter. Ik vind het leuk om mee te denken over de ontwikkeling van de Pijlstaart en de kinderen. Daarbij hoop ik dat ik vanuit mijn HR-kennis over verbinding en communicatie mee kan brengen ter bevordering van de communicatie tussen de school en de ouders. Naast mijn werk houd ik van koken, hardlopen en reizen.

Maxine Klesman

Ouder / Voorzitter MR

Mijn naam is Maartje. Ik heb 3 dochters, waarvan de oudste in 2021 gestart is op de Pijlstaart. Dus ik zal voor de komende jaren nog verbonden zijn aan deze school. Ik ben werkzaam als ergotherapeut in de gehandicaptenzorg. Vanuit mijn werk probeer ik altijd goed te luisteren en samen naar creatieve oplossingen te zoeken. Dit is wat ik ook hoop bij te kunnen dragen in de MR. Ik wil voor zowel de ouders als school bekijken wat het beste binnen het beleid past.
Daarnaast sta ik ook graag nog even te kletsen op het schoolplein en hoop ik hierdoor voor ouders toegankelijk te zijn. In de vrije tijd die er nog overblijft ben ik graag creatief bezig of ga ik graag uit eten. Ik zit vanaf 2023 in de MRP

Maartje de Cocq van Delwijnen

Ouder